Friday, March 30, 2007

Θα πάρω μια ανηφοριά να γλιτώσω από τα επετειακά

Πάλι πέφτει Κυριακή και χάνουμε το bank holiday της 1ης Απριλίου γ@μ*τ*!!!!

Έχω μόνο ακούσει «προσωπικές ιστορίες» ηλικιωμένων που κάποτε το 1957 οδήγησαν με το Morris Minor τους κάποιο αγωνιστή από τη μέση του πουθενά… σε μια άλλη μέση του πουθενά, ή ιστορίες ηρωικής αντίστασης μέσα από φούρνους και υπόγεια. Ούτως ή άλλως, τα σπίτια στα χωριά έχουν αποκτήσει μεγάλη αξία (και μοσχοπουλιούνται σε συνταξιούχους Άγγλους) Παραθέτω μόνο λίγα αυθαίρετα συμπεράσματα για τον Αγώνα.

Διότι δεν ήμουν εκεί, αλλά αυτό δεν εμπόδισε ποτέ κανένα να γράψει ιστορία όπως αυτός καλύτερα νομίζει.

Να θυμίσω το βασικό, ότι οι καλοί ήταν οι αγωνιστές και οι κακοί ήταν οι Άγγλοι (και μην το πείτε παρακάτω αλλά κακοί ήταν και Τ/Κ, αριστεροί, όσοι δεν υποστήριζαν αρκετά τον αγώνα και η Μαρία με τα Κίτρινα που αγαπά καλύτερα και τον άντρα της και το γείτονα διότι είναι απελευθερωμένη και το παίζει σε πολλά ταμπλώ). Σύντομα σε και σε παιγνίδι Playstation 3.

Ο αγώνας πέτυχε διάφορα σημαντικά πράγματα:

1. Κατάφερε να πετύχει την ανεξαρτησία της Κύπρου σκοτώνοντας μόνο… 141 ολόκληρους Άγγλους (γονάτισαν με λίγα λόγια την Αγγλική Αυτοκρατορία. Αποδεκατίστηκε.) Αντίθετα, οι αγωνιστές είχαν πολύ μεγαλύτερη επιτυχία να σκοτώνουν Κύπριους. Συνολικά σκοτώθηκαν από αγωνιστές περίπου 214 άτομα (καμιά δεκαπενταριά ήταν αστυνομικοί και οι υπόλοιποι αριστεροί και ξέρω γω τι). Περισσότεροι από τους Άγγλους. Αν προσθέσουμε και τους 200 περίπου αγωνιστές που σκοτώθηκαν σε επιχειρήσεις ή εκτελέσεις, και 30 Τουρκοκύπριους που άγνωστο πως, πέθαναν και αυτοί, μάλλον από ζάχαρο, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι ο αγώνας βασικά έκανε περισσότερο κακό στους Κύπριους παρά στους Άγγλους. Αλλά ο αγώνας για ανεξαρτησία θέλει θυσίες

2. Πως είπατε? Ανεξαρτησία? Την περίοδο 1955-1974 όλοι ήξεραν ότι ο αγώνας έγινε για να πετύχει η Κύπρος ένωση με την Ελλάδα. Από το 1974 και μετά που δεν σύμφερε, μας τα μασάνε λίγο και ο σκοπός πλέον λέμε ότι έγινε για την απελευθέρωση και ανεξαρτησία της Κύπρου. Οποιοσδήποτε από τους 2 σκοπούς είναι αγνός και τίμιος και δεν θα κολλήσουμε σε λεπτομέρειες, το σημαντικό να θυμάστε είναι ότι υπήρχε ένας σκοπός.

3. Ο αγώνας εισήγαγε ένα νέο αριθμητικό σύστημα στην Κύπρο. Μερικές πηγές αναφέρουν ότι οι καθαρόαιμοι αντάρτες αγωνιστές στα μητρώα της ΕΟΚΑ ήταν περίπου 300-400 άτομα. Επιδή όμως ο αγώνας ήταν μυστικός, κανένας δεν ξέρει στα σίγουρα.. Άρα, αν κοιτάξεις σήμερα τη λίστα, εκεί αναγράφονται σχεδόν όλοι οι Ε/Κ κάτοικοι της Κύπρου άνω των 60 χρονών που δεν υπήρξαν hard core αριστεροί. Αν ποτέ γίνουν λίστες με άτομα που αγωνίστηκαν εναντίον της τούρκικης κατοχής, ενδεχομένως να περιληφθώ και εγώ διότι πήγα σε τουλάχιστον 3-4 διαδηλώσεις, άρα είμαι αγωνίστρια.

4. Ο αγώνας πέτυχε να ηρωοποιήσει 5-10 άτομα που πραγματικά πίστεψαν ότι αυτό που έκαναν ήταν το σωστό και πέθαναν αγωνιζόμενοι για τα ιδανικά τους. Οι άλλοι δεν έχουμε ιδέα τι ρόλο παίζουν και δεν μας ενδιαφέρει. Ο Γρηγόρης, ο Ευαγόρας, ο Κυριάκος, ο Φώτης και άλλοι της κλάσης τους καθάρισαν έτσι ώστε όλοι οι υπόλοιποι να αναπαύονται στις δάφνες τους και να κορδώνουν για κατορθώματα που δεν έκαναν. Έτσι είναι άλλωστε. Οι καλοί φεύγουν νωρίς. Οι υπόλοιποι εξαργυρώνουν τα κουπόνια τους.

5. Ο αγώνας δημιούργησε την πρώτη φουρνιά pash κυβερνητικών υπαλλήλων που πήραν τις θέσεις αυτές διότι έλαβαν μέρος στον αγώνα, ή έλαβε μέρος ένα μέλος της οικογένειας τους. Αυτή η λαμπρή παράδοση συνεχίζεται μέχρι τις μέρες μας. Πουθενά αλλού λαός δεν έκανε αγώνα για να διορίζει κυβερνητικούς υπαλλήλους.

6. Επίσης κατάφερε να εισαγάγει με επιτυχία το ταξικό σύστημα στην Κύπρο. Δημιούργησε την τάξη Αγωνιστές, Απόγονοι Αγωνιστών και Προδότες.

7. Ξεκίνησε το γαμάτο trend να δημιουργούνται σύλλογοι και οργανώσεις από το πουθενά για να προωθήσουν τα συμφέροντα και των 15 μελών τους. Αναφέρω μερικές που υπάρχουν και μεγαλουργούν:
Παγκύπριος Σύνδεσμος Δημοκρατικών Αντιστασιακών
Παγκύπρια Οργάνωση Πεσόντων Αντιστασιακών
Επιτροπή Καταρτισμού και Τήρησης Μητρώου Μαχητών της Αντίστασης
Παγκύπριος Σύνδεσμος Εθελοντών Αγωνιστών ’63-64
Παγκύπριος Σύνδεσμος Συγγενών Πεσόντων
Παγκύπρια Οργάνωση Αποκαταστάσεως Παθόντων
Σύνδεσμοι Αγωνιστών ΕΟΚΑ
Επιτροπή Καταρτισμού και Τήρησης Μητρώου Παθόντων Αγωνιστών
Σύνδεσμος Απογόνων Αγωνιστών '55 - '59

Αίμα, δάκρυα και ιδρώτας. Γίνε και εσύ μέλος σε ένα σύλλογο. Μπορείς.

8. Μας θύμισε για μια ακόμα φορά ότι ο πραγματικός λόγος που γίνονται εθνικοί αγώνες είναι για να δημιουργούμε συνθήματα που να μπορούμε αργότερα να τα χρησιμοποιήσουμε σε αγώνες ποδοσφαίρου, καλαθόσφαιρας, όταν δημιουργούμε ιστοσελίδες, και όταν δεν έχουμε αρκετά επιχειρήματα. Ο αθλητισμός μας βασίζεται πάνω σε randomly παραφρασμένα ελληνικά συνθήματα. Επίσης είναι πηγή έμπνευσης για πανό που κάνουν την εμφάνιση τους συνήθως σε γήπεδα (all time favorite εκείνο με την ελληνική σημαία και μέσα στη μέση μια Κύπρος, και από μέσα να ξεπηδά ένας Λεωνίδας με περικεφαλαία και γύρω-γύρω να γράφει «Μολών Λαβέ», «η ταν η επι τας», «πατρίς, θρησκεία, τρομοκρατία» και άλλα εμπνευσμένα –τα έχει όλα-.) Ανάλογα με την ομάδα, το ρόλο του Λεωνίδα μπορεί να παίζει και ο Γρίβας.

9. Και το πιο σημαντικό. Μας έδωσε κάτι να συζητούμε και να διαφωνούμε στον αιώνα τον άπαντα. Δημιούργησε πολιτικούς χωρίς όραμα και μόρφωση με μόνο χαρτοφυλάκιο το Κυπριακό. Λίγο το’ χεις?

37 Comments:

At 30 March, 2007 12:42, Blogger shashoura said...

enna perimenw to paixnidi playstation pantws
:)

 
At 30 March, 2007 13:21, Blogger Sceptic Anonymous said...

Επεθάναν παραπάνω Τουρκοκύπριοι. Δεν ξέρω ακριβώς πόσοι αλλά νομίζω λίγους είπες. Εκείνο το καιρό είχε πανούκλα και όποιος δεν ήταν Χριστιανός τον έβρισκε μια καλή ημέρα μια σφαίρα στην πλάτη. Ειδικά αν ήσουν ειδικός αστυνομικός που προσλήφθηκε με συνοπτικές διαδικασίες και δεν μπορούσε η πανούκλα να ξεχωρίσει κατά πόσο ήσουν Άγγλος, Έλληνας, ή Τούρκος.

Οι πολλοί αγωνιστές πρέπει να είναι οι πολιτικοί κρατούμενοι. Οι Βρετανοί επειδή έπρεπε να επιβάλουν νόμο, τάξη και πειθαρχία για να πείσουν τους Ελληνοκύπριους ότι δεν ήταν Έλληνες, συλλαμβάναν κόσμο με το έτσι θέλω. Μόνο το Ιούλη του 1958 συλλάβανε σχεδόν 2000 Ελληνοκύπριους με την υποψία ότι ήταν τρομοκράτες. Βλέπετε το νομικό επιχείρημα, υποψιάζομαι ότι είσαι τρομοκράτης, αλλά δεν έχω αποδείξεις, άρα σε συλλαμβάνω και μετά βλέπουμε, προυπήρχε του Κουντάναμο Mπέι.

Άμα βάλεις και την μαθητώσα νεολαία που έριχνε πέτρες για να φέρει την ένωση. Ως το 1956 ο Χάρντιγκ είχε κλείσει σχεδόν όλα τα γυμνάσια. Νομίζουν στην Αθήνα κάνουν καταληψείς. Η ΕΟΚΑ έκανε τις καλύτερες καταλήψεις.

Ύστερα βάλε την ΠΕΚΑ, την ΑΝΕ, και τους υπόλοιπους εξτρας στο καστ του έπους την ΕΟΚΑ τότε ο αριθμός είναι αρκετά ψηλός. Όπως είχε πει και ο κατά τα άλλα Σερ Θεμιστοκλής Δέρβης, δήμαρχος Λευκωσίας, όλοι είμαστε ΕΟΚΑ τώρα.

Όμως αυτό δεν δίνει δικαίωμα στο καθ' ένα που έριξε μια πέτρα να έχει προνομιακή μεταχείριση απενάντι στους λιγότερο αγωνίστες. Αφού υποτίθετε ήταν η αυτοθυσία τους που τους ώθησε να κάνουν ότι εκάμαν και όχι η υπόσχεση υλικών αμοιβών, όπως είπε και ο Γρίβας. Άσχετο πως μετά μια ζωή γκρίνιαζε ότι κανένας δεν αναγνώριζε την αξία του σαν λυτρωτής της Κύπρου.

Το άλλο παράδοξο είναι τούτο. Πως γίνεται να μας λεν ότι μια χούφτα αμούστακα παληκάρια τα έβαλαν με μια αυτοκρατόρια και κέρδισαν. Και μετά μας λεν ότι ο αγώνας της ΕΟΚΑ ήταν καθολικός, παλλαϊκός και τα ρέστα. Ή το ένα ρε παιδιά ή το άλλο.

 
At 30 March, 2007 14:15, Blogger firfiris said...

Πάντως το σίγουρο είναι πως ο Αυξεντίου, ο Καραολής, ο Πατάτσος και οι υπόλοιποι ιδεαλιστές στριφογυρίζουν στους τάφους τους για την κατάντια τούτου του τόπου.

Είμαστεν πολύ μακριά απο το "ου περί χρημάτων των αγώνα ποιούμεθα, αλλά περί αρετής" που είπεν ο Μάτσης στον Χάρτινγκ. Μα τί λέω; Εφκάλαμεν τον Τάσο πρόεδρο, είμαστεν άξιοι της μοίρας μας.


@ Σκέπτικ Ανόνυμους. Ο αγώνας της ΕΟΚΑ ήταν καθολικός με την έννοια ότι το Ενωτικό Δημοψήφισμα έδειξε ότι όλος ο Λαός ήθελε ένωσι με την ελλάδα, μαζί και με μερικές τουρκοκυπριακές υπογραφές . Το ΚΚΚ τότε ήταν υπέρ (του πολιτικού αγώνα), το ίδιον και η Εκκλησία. Η αντίσταση στους Εγγλέζους σε άποψη στρατιωτικού επιπέδου δεν ήταν και ποτέ δεν μπορεί να είναι παλλαική. Δεν είναι όλοι οι Βιετναμέζοι που ήταν στα όπλα ενάντια στους αμερικάνους, ούτε όλοι οι Ιρακινοί ενάντια στους Αμερικανούς, Παλαιστίνοι ενάντια στους Εβραίους. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ήθελε όλος ο κόσμος τουε κατακτητές να παν σπίτι τους.

 
At 30 March, 2007 14:40, Anonymous Anonymous said...

Φυλάκιζαν και για άλλους λόγους οι Άγγλοι, π.χ. συνδικαλιστές - συντεχνιακούς.

Αλλά βρε Δρακούνα... να παραβλέψεις το τεράστιο καλλιτεχνικό έργο του Αγώνα (βλέπε αγάλματα, μνημεία, Μουσεία Αγώνων, κλπ.)... τσ τσ τσ.

Αγρινό Ηλίθιο

 
At 30 March, 2007 14:40, Anonymous Anonymous said...

Δρακούνα μου πάντα θα θαυμάζω τον κυνισμό σου!!

Να'σαι καλά (και να αγωνίζεσαι).

 
At 30 March, 2007 15:04, Blogger kangerlussuaq said...

Την εποχή που ακόμα και οι ιθαγενείς της Αφρικής ζητούσαν αυτοδιάθεση και ανεξαρτησία από τους αποικιοκράτες, οι Κύπριοι ζητούσαν Ένωση με άλλη χώρα... Από αυτό και μόνο μου ήταν αρκετό να καταλάβω ότι η Πολιτική Κουλτούρα στην Κύπρο ήταν κάτι σαν urban legend.

 
At 30 March, 2007 15:12, Blogger Sceptic Anonymous said...

@ Φιρφιρή

Εγώ συμφωνώ μαζί σου ότι ο αγώνας είχε υποστήριξη που τον κόσμο. Διαφορετικά ήταν να πετύχει η καταστολή των Βρετανών. Απλώς θέλω να κακίσω την πανηγυρική ρητορική στις εθνικές επετείους που αρέσκεται στο να διαπράτει αντιφάσεις που κτυπούν στο μάτι. Αυτοθυσία των λίγων, αλλά χωρίς τις πλάτες των πολλών κανένας δεν θα ήταν ήρωας τωρά.

Εβρεθήκαν πέντε υπογραφές με Τουρκικά ονόματα, αλλά η συντριπτική πλειοψηφία των Τουρκοκύπριων δεν ήθελε την ένωση.

Επίσης δεν είχε ΚΚΚ το 1950. Είχε ήδη γίνει ΑΚΕΛ.

 
At 30 March, 2007 16:33, Anonymous Anonymous said...

Apopse ginete mia omilia gia ta thimata pou epesan apo ta tsirakia tou Griva. Kserete, aristeros=prodotis.Etsi mathene stous neous tote i ekklisia kai i EOKA.

@firfiris: Parolo pou 3ero oti eisai vivliofagos kai aristos gnostis tin istorias file firfiri tha diafoniso mazi sou se kati. O mixalakis karaolis dikastike kai kremastike gia ton fono tou Irodotou Poulli(kiprios astinomikos). O fonos egine me tis eulogies kai tin epitopou epivlepsi tou Giorkatzi apo tous Karaoli-Panagiotou. O panagiotou eri3e 3 pirovolismous pou epli3an kai oi 3 ton Poulli.O karaolis 1 nomizo kai i sfaira tou vrethike sfinomeni stous tsigkous piso apo ton poulli(xoris na ton petixei).
Stin prospathia tous na diafigoun me ta podilata tous, o karaolis epese kato. akolouthos efige trexontas alla prodothike pou to serial number tou podilatou tou.

An kapios mporei na mou ipodei3ei piges pou anaferontai se drasi tou karaoli, poly euxaristos na tis meletiso.

 
At 30 March, 2007 17:04, Anonymous Anonymous said...

anonymous aposth8ises to eoka h skoteinh opsh tou drousiwth?

 
At 30 March, 2007 17:32, Anonymous Anonymous said...

To drama mou. 7 to proi, 1 Apriliou, pezoun me ta kanonia apo to stratopedo dipla, oi kattoi laonounte pidoun pano sto perebazi tou parathirou tou ipnodomation mou ke klesin na tous anikso ke ego na vrizo theous ke demones pou o pateras mou agorase oikopedo dipla se stratopedo.

Katerina

 
At 30 March, 2007 19:38, Anonymous Anonymous said...

αριστεροί ήταν καμια 25αριά που τους 200-300... οι άλλοι ήταν "προδότες".

 
At 30 March, 2007 20:31, Anonymous Anonymous said...

sxoliazo ligo to ti akrivos egrapses...

1) Skotose 141 agglous je "egonatise" tin aglliki aytokratoria...Vlepo to sxoleio tis EDON kai oi ekdromes sta Pervolia ekaman kalo...Dame oloklriros stratigos Montgomery eparadextikes oti "stratigikos i EOKA ine aittiti", o Xarting efyge pou tin Kypro san ittimenos alla ok..eskotosan MONO 141 agglous oi dikoi mas. Fenetai eprepe na men afikoun aggliko routhouni gia na eyxaristitheite

2) Eskotothikan 214 atoma je wow dld!! H aristera simera diekdikei os dolofonithentes gia ta fronimata tous peripou 30 atoma..Gia tous ypoloipous 180 oute kouventa. Ara oti ypirxan prodotes en to sxoliazo kan-je prodotes itan KAI dexioi KAI aristeroi- asxeta me to ean to AKEL MONO diekdika kapoious os dikou tou

3)Eskotothikan je "athooi" T/K... Exeis akousta oti oi T/K estelehonnan to soma ton epikourikon epi EOKA? Oti itan apo tous epilektous vasanistes ton agoniston? Exeis idea poioi exekinisan tis epitheseis to 59? H sfagi ton Kontemenioton sto Kionelli lalei su kati? Oi? Kalynixta...

4) Anaferese sto oti o skopos tou agona allaxe meta to 1974...DEN allaxe, allaxan ton kapoioi oi opoioi mono je mono sto akousma tis ENOSHS fkalloun spyrakia..

5) Gia ta simia sou 3-9 symfonoume apolyta. To idio isxyei je gia tous "antistasiakous" tou 74 otan to praxikopima mesa se 3 ores epekratise pantou extos tis Pafou

 
At 30 March, 2007 21:09, Anonymous Anonymous said...

http://britains-smallwars.com/cyprus/ROH-2.html

Δεν ξέρω πόσο αξιόπιστη είναι η ιστοσελίδα(αφού είναι Αγγλικής παραγωγής) αλλά διασαφηνίζει κάπως τα νούμερα που έχουν αναφερτεί στη συζήτηση σας (στη δική μου ματιά μου φαίνονται αληθινά μιας και υπάρχουν αρκετές λεπτομέρειες για να αποκλειστεί το ενδεχόμενο ότι είναι εντελώς φανταστικά).


Al

 
At 30 March, 2007 21:46, Blogger Sceptic Anonymous said...

Οι δικοινωτικές εν το καλοκαίρι του 1958 που εγίναν, ανώνυμε. Αλλά είσαι σωστός, τα επεισόδια ξεκίνησαν με τις οδηγίες της Άγκυρας και κάθε άλλο παρά αυθόρμητα ήταν. Το 1959 είχαμε λύση και διακοπή του αγώνα.

Σωστό το σχόλιο για τους Τουρκοκύπριους: οι Βρετανοί εργοδοτούσαν Τουρκοκύπριους στην Αστυνομία για τον απλό λόγο, ότι οι Ελληνοκύπριοι που ήταν στην Αστυνομία ή τους εκαθάρισε η ΕΟΚΑ - οι νεκροί που ελέγαμε - είτε υποχρεωθήκαν να παραιτηθούν για να μην τους καθαρίσει η ΕΟΚΑ. Δυστυχώς το πιο βασικό μάθημα της ΕΟΚΑ ακόμα να το χωνέψουμε, η κάθε δράση έχει και την ανάλογη αντίδραση.

Τωρά κατά πόσο ο Χάρντιγκ έφυγε ηττημένος σηκώνει πολύ συζήτηση. Με την ίδια λογική η ΕΟΚΑ 'εκέρδισε'; Τωρά εν να μου πεις ότι επουλήθηκε ο αγώνας και τα ρέστα. Αλλά δυστυχώς η αλήθεια είναι ότι κανένας δεν υπολόγισε σωστά πόσο μακρυά θα πήγαινε η βαλίτσα. Πήγαμε για μαλλί και βγήκαμε κουρεμένοι.

 
At 30 March, 2007 22:45, Blogger Demetris said...

Goustarw anonymies pantws se mia blog-o-prospathia estw minimum exihniasis tou parellethontos.

Kamete mana mou ena nick, varte ena email.

Who are you?

@anonymous6: tin dilwsi tou montgomery esheis tin proheiri, me tis piges tis?
Jai en en ekpliktiko to skor 114 - 214 (panw katw). San na jai evalamen polla aftogoal? Mporei gi afto pou mas edwkan tin 'niki' sto telos. Lalei sou touti en pelloi - paizoun me dikous tous kanones - en na katsw na valw to nou mou mazi tous. Ais tous na skwtothoun monoi tous.
Ypotheseis kamnw.


Gia to Harding, en monos tou pou tin efaen. Synoptika: stratokavlos apoikokratis me ta oula tou, gamei jai dernei. Allasei to politiko klima sto westminister village se sehsi me to rolo tis agglias ston kosmo me ton supermac macmillan(des ghana, aitisi gia eu membership), syrnoun tou jai mian oi glafkos / makarios me tous stoiheiwthetimenous vasanismous , psoupsourizoun jai kati stratiwtouthkia pou tous esteilen na pan sti mama tous jai eton ehathiken. En ton efamen pantws. Eidika jeino to 'san' prin pou to 'ittimenos', prodidei polla.

[Pliroforiaka o mesos oros thiteas agglou kyverniti stin kypro einai 2 hronia 10 mines. O Harding ekame 2 hronia, 2 mines kai 8 meres (typika). Not bad.]


Oso afora tin tragwdia tis aristeras pou apla epiveviwthike me tin misodojin stirixi tis enosis (jai kati mou thymizi re gamwto touti i misodojin stirixi, kati mou thymizei) prepei na pame pisw, pio prin pou to dimopsifisma tou 50 - stin diaskeptiki.

Jeinin athymatetin kanenas - oxa monon tous pexoumenous, tous krousmenous jai tous kremasmenous alitampoures -ja da- athymoumasten ?(Men mou arkepsete sas parakalw gai ton idealismo tou vagori. Field trip stin pafo, kasetofonaki jai evrete ta monoi sas. Sta arheia tis astynomias en epsaxa. As analavoun oi koinwnikoi epistimones.)

 
At 30 March, 2007 22:47, Anonymous Anonymous said...

Όταν ήμουν μικρός και ιδεαλιστής πίστευα ότι σωστά πολεμήσαμε για την ένωση.

Ύστερα που μεγάλωσα κι έγινα λογικός είπα ότι ήταν λάθος μας, έπρεπε να πάμε από την αρχή για ανεξαρτησία και να περιλάβουμε και τους Τ/Κ στον αγώνα.

Μετά που έζησα αρκετά την Κυπριακή Δημοκρατία αποφάσισε ότι είχα δίκαιο όταν ήμουν μικρός αλλά για τους λάθος λόγους. Καλώς πήγαμε για ένωση γιατί είμαστε πολλά αμπάλατοι για να δικαιούμαστε κράτος δικό μας.

 
At 30 March, 2007 22:54, Anonymous Anonymous said...

kangerlussuaq said...

Την εποχή που ακόμα και οι ιθαγενείς της Αφρικής ζητούσαν αυτοδιάθεση και ανεξαρτησία από τους αποικιοκράτες, οι Κύπριοι ζητούσαν Ένωση με άλλη χώρα...
-------

Κι όταν έβαλαν το χέρι τους στο μέλι της εξουσίας, απέρριπταν κάθε πρόταση Ενωσης. Ήθελαν οι καημένοι τη γέριμη την Ενωση, αλλά ξέρεις... "δεν είναι τόσο απλό" κι ας υπήρξαν προτάσεις μετά το 1960 που μας προσέφεραν ουσιαστικά την Ενωση. Αλλά η καρέκλα ήταν και είναι μεγάλο πράμα. Αλλο να είσαι "κάποιος" και η "ελίτ" σε μια βραχονησίδα κι άλλο να είσαι ένα "περιφερειακός μουχτάρης" της "μητέρας" (όχι πάντα, αλλά όποτε βολεύει) πατρίδας.

Εισήγηση στη Δρακούνα που φαίνεται να έχει το σκουλουκούι της ιστοριογνωσίας. Έχει ενδιαφέρουσα βιβλιογραφία για τις σχέσεις κυπριακής - ελλαδικής ελίτ από το 1955- 1967, από την οποία μπορεί να προκύψει ακόμη ένα ενδιαφέρον κείμενο (ή μια σειρά κειμένων) στο blog σου. Εκεί να δείτε "πατριώτες"! Το δυστύχημα είναι ότι τέτοιοι "πατριώτες" πουλούν εθνικισμό και οι χαζοκυπραίοι αγοράζουν σε τιμές χρηματηστηρίου της περιόδου του 1999.

Ωραίο νησί η Κύπρος αλλά το χαλούν οι ανθρωποι του!

 
At 30 March, 2007 23:07, Anonymous Anonymous said...

kangerlussuaq said...

Την εποχή που ακόμα και οι ιθαγενείς της Αφρικής ζητούσαν αυτοδιάθεση και ανεξαρτησία από τους αποικιοκράτες, οι Κύπριοι ζητούσαν Ένωση με άλλη χώρα...


Να μεν αναλύσουμε το ρατσισμό τζιαι τα στερεότυπα που φκάλλει τούτη η δήλωση. Όϊ τίποτε άλλο αλλά χρησιμοποιείται για να δείξει ότι στην Κύπρο εν έχουμε Πολιτική Κουλτούρα, με κεφαλαία βεβαίως βεβαίως.

 
At 31 March, 2007 01:53, Blogger Aceras Anthropophorum said...

Βρέ παίδες, εγώ μεινίσκω σε μιάν χώραν που δεν έκαμεν πόλεμον τα τελευταία 200 χρόνια. Η ένοια του ήρωα είναι άγνωστη. Τα μωρά μου έχουν εκατοντάδες λέξεις λιγότερες να μάθουν απέξω στα μαθήματα της ιστορίας στο σχολείον. Η λέξη πατριδογνωσία δεν υπάρχει στο λεξικόν. Τες πλατείες τις στολίζουν δεντρά δακάτω τζαι όχι αγάλματα πεθαμένων. Σε 200 χρόνια μπορεί να γινεί τζαι η Κύπρος έτσι.

Κουβέντες αλαφρές σαν της Δρακούνας ξιφορτίζουν την ατμόσφαιρα την τόσον βαρύαν τζαι οδηγούν προς αυτήν την κατέυθυνσην. Κουβέντες φορτισμένες με "νοήματα" τζαι "μυνηματα" σαν αυτές των σχολίων που ακολούθησαν το ποστ την βαρυνήσκουν ακόμα παραπάνω. Κανεί ήρωες σιόρ. Κανεί. Ας αφήσουμεν τα παιθκιά μας να ονειρευτούν έναν μέλλον με δίχα την πελλάραν των δικών μας πατεράδων τζαι παππούδων που τα εκάμαν μάυρα τζαι γέρημα τζαι επιερώσαμεν την εμείς.

 
At 31 March, 2007 08:43, Anonymous Anonymous said...

@anonymous(5:04PM) giati exei pollous anonymous :p

ektos apo to sigkekrimmeno vivlio,episis EOKA B &CIA,Ta xronia meta tin anexartisia(G. Lambrou), Kipros Aporritos fakelos(A.K. Strigas), Lavomeni prosfora(M. Poumpouris, Autos kalese tous tourkous stin kipro(G. Mixalopoulou).

File anonymous protimo na apostithizo tetoia vivlia para tin mageiremeni istoria pou serviroun sta sxoleia

 
At 31 March, 2007 10:25, Anonymous Anonymous said...

Υπάρχει χώρα που δεν έκαμε πόλεμο τα τελευταία 200 χρόνια;

 
At 31 March, 2007 13:16, Anonymous Anonymous said...

Δρακούνα,

Μεν θίγεις την επανάσταση. Φαίνεται μάνα μου το άτομο που εν επήε κρυφό σχολειό.

 
At 31 March, 2007 13:40, Blogger Sceptic Anonymous said...

@Ίλλαντρε
Η Ελβετία νομίζω έχει την διάκριση να μην έχει κάνει πόλεμο για 200 χρόνια.

Αλλά μάλλον είναι η εξαίρεση που επαληθεύει τον κανόνα.

 
At 31 March, 2007 18:20, Anonymous Anonymous said...

Evala je onoma gia na men sygxizoumaste pleon...

Loipon, ston filo pou ezitise to link me tis diloseis tou Montgomery..llio dyskolo na sou to evro aytousio alla i dilosi egine se aggliki efimerida tote kai mporeis na tin evreis se arketa vivlia pou anaferontai ston agona tis EOKA

Oso gia ton Harding...otan leo ittithike profanos ennoo kathara stratiotika. o anthropos edokimase kathe systima gia na kampsei ton agona je omos apetyxe patagodos. To 56 malista itan je to pio aimatiro etos tou agona. Katholou paraxeno pou oi metepeita kyvernites itan safos pio metriopatheis

Je tora erxomaste stin Enosi...Pioi,alitheia, en toutoi pou ethapsan tin Enosi sto vomo tou efigxtou? H EOKA? H mipos o Karamanlis je o Makarios? Btw akoma o Karamanlis theoreitai prodotis eno o Makarios iroas? ( efye pou tin Kypro to 56 je irte to 59 me ti lixi tou agona ).

Ston filo pou anaferthike sti drasi tou Karaoli je stis synthikes syllipsis tou..Ontos ton fono tou Poulli den ton ekame o idios. O fonos egine se sygkentrosi tis aristeras tote stin opoia o Poullis san astynomos extelouse xrei frourou. Akolouthos oi 2 agonistes ekatadioxthikan pou to plithos ( tyxaia ton aristeron )je ontos pou to podilato tou ekataferan na evroun poios einai

Je teliono me ti logiki tou an o agonas eprepe i oi na ginei...Simera en eykolo na leme polla kai diafora..Tote omos me tis synthikes pou epikratousan itan i moni endedeigmeni lysi gia na provlithei to provlima mas. Xerete pollous laous pou ekerdisan tin eleytheria tous tote mes ta dikastiria? Eixame outos i allos je tis diloseis tou ypourgou apoikion oti kapoies xores "OYDEPOTE" mporoun na elpizoun se aytodiathesi..Kai katalixete monoi sas sto symperasma. Ta ypoloipa eine meta Xriston profiteies kai en thelo na po ti akrivos simainoun

 
At 31 March, 2007 19:17, Blogger kangerlussuaq said...

@mariampas

Δεν αντιμετώπισα ρατσιστικά τους Κυπρίους. Εσύ το λες αυτό. Εγώ λέω ότι Κύπριοι άργησαν πολύ να συνειδητοποιήσουν ότι ήταν Κύπριοι και να το διεκδικήσουν αυτό για το συμφέρον της πατρίδας τους.
Αντιθέτως αναλώθηκαν σε έναν αγώνα διεκδίκησης της ελληνικότητας και της τουρκικότητάς τους, την αναζήτηση ιδεολογικών, πολιτικών, πολιτιστικών ερεισμάτων και αναφορών σε τρίτες χώρες (Ελλάς, Τουρκία, οι οποίες άλλο που δεν ήθελαν)με τις γνωστές ολέθριες συνέπειες (Ένωσις για τους Ε/Κ και Ya taksim, ya ölüm για τους Τ/Κ).

 
At 31 March, 2007 19:34, Blogger Sceptic Anonymous said...

@ ανώνυμε 8:34

Μετά τον Χάρντιγκ ακόμα ένας κυβερνήτης ήρθε, ο Φουτ, και μετά ήρθε η ανεξαρτησία. Αρά για ποιους μετέπειτα κυβερνήτες μιλάς;

Επειδή αποκαλείς τον Καραμανλή προδότη δεν σημαίνει ότι έτσι είναι. Ήταν πολλά πιο νούσιμος που πολλούς άλλους Ελλαδίτες πολιτικούς. Μόνο όσοι ήταν στην αντιπολίτευση εμιλούσαν για ένωση - όταν γίνονταν κυβέρνηση εμασούσαν όλοι τα λόγια τους.

Λες ο Μακάριος έφυγε που την Κύπρο το 1956 και ήρθε το 1959. Όπως το λες δίνεις την εντύπωση ότι έφυγε αυτόβουλα. Ο Μακάριος εξορίστηκε και μετά το 1957 οι Βρετανοί του απαγόρευαν να επιστρέψει στην Κύπρο , μέχρι να λυθεί το Κυπριακό. Τι ήταν να κάμει αρχιεπίσκοπος άνθρωπος; Να κάμει καταδρομική που την Αθήνα και να βγει στα βουνά σαν τον Γρίβα;

Αφου ξέρεις τόσα πολλά για την Βρετανική πολιτική, ξέρεις επίσης ότι το Σχέδιο Μακμίλλαν (καλοκαίρι του 1958) είχε πρόνοια για διχοτόμηση σε περίπτωση εφαρμογής της αυτοδιάθεσης; Επίσης το 1957 υπήρχε υπουργική απόφαση, ότι εάν τα πράγματα δυσκολέψουν τότε η Βρετανία ήταν να αποσυρθεί και να καλέσει την Ελλάδα και την Τουρκία να διχοτομήσουν το νησί.

BTW άμα θέλεις παραπομπές σε πρωτογενείς πηγές μπορώ να σου δώσω .

Δυστυχώς ή ευτυχώς η ιστορία πάντα κρίνει αναδρομικά τα γεγονότα. Διαφορετικά δεν θα είχαμε ιστορία αλλά χρονογραφήματα. Ο ιστορικός πρέπει να κρίνει, να αναλύσει και να ερμηνεύσει τα γεγονότα και όχι να αποδέχεται μοιρολατρικά την πορεία των εξελίξεων.

 
At 31 March, 2007 19:59, Anonymous Anonymous said...

File sceptic...

Exeis dikaio gia ton Fout katarxas..my bad.To point mu itan omos oti i politiki ton agglon arxise na allazei pou ti stigmi pou antilifthikan oti i EOKA dyskola tha mporouse ti dedomeni stigmi na nikithei stratiotika toulaxiston. Os apotelesma aytis tis allagis itan kai i fenomeniki esto allagi sto prosopo tou kyverniti

Den apokalo kanena prodoti. Isa isa pou ego apla dierotoumai me vasi pia logiki katigoreitai o Karamanlis gia mia symfonia pou ypegrapse mazi me ton Makario, tin idia stigmi pou o Makarios theoreitai iroas. Kai anefera to oti exoristike apla gia na deixo oti oute kan rolo den epexe ston idio ton agona ousiastika apo to 56 je meta

Oso gia ta sxedia Mackmillan kai ta osa akolouthisan i EOKA me prokyrixeis tis ta apperipse kai malista epemene oti o agonas tha eprepe na synexistei mexri epiteyxeos tou telikou skopou, dld tis Enosis. Akrivos edo ine ayto pou thelo na po. Pos mporei kapoios na katigorei tin EOKA kai ton agona epidi aytoi pou anelavan na diaxeiristoun to apotelesma tou ta ekaman thalassa?

Kai teliono me tin istoria..Esy dld theoreis sosti kritiki to na kathetai kapoios meta pou 50-100 xronia kai na krinei an kalos exegerthike kapoios laos i oxi? Gia na to krinei touto tha prepei na dei tote vasi poion synthikon exegerthike. Diaforetika apla mila gia na mila.

P.S. Protogeneis parapompes se otidipote exeis ine eyprosdektes

 
At 31 March, 2007 19:59, Anonymous Anonymous said...

@ kangerlussuak

Ενόμιζα ότι ήταν προφανές ότι ο ρατσισμός που εθεώρησα ότι υπάρχει στα λόγια σου εν προς τους "ιθαγενείς" της Αφρικής τζιαι όχι ρος τους Κυπραίους

 
At 31 March, 2007 20:04, Anonymous Anonymous said...

@kangerlussuak

dld esy theoreis oti oi Ellinokyprioi tha eprepe na perioristoun se agona anexartisias gia xari tou 18% ton T/K tote? H apaitisi gia ENOSI itan pallaiki kai apotipothike xekathara sto dimopsifisma.

Kai me tin logiki sou..i Thraki tha eprepe na itan simera aytonomi dioti katoikeitai kai apo tourkous, i makedonia to idio dioti ypirxan voulgaroi, i Kriti paromoios me ti Thraki kai isos ta Ionia nisia anexartita dioti ypirxan arketoi italoi...It makes sence

 
At 31 March, 2007 20:21, Anonymous Anonymous said...

Τζιαι ακόμα ένα πράμα για το

"Εγώ λέω ότι Κύπριοι άργησαν πολύ να συνειδητοποιήσουν ότι ήταν Κύπριοι και να το διεκδικήσουν αυτό για το συμφέρον της πατρίδας τους."

Εν ήταν Κύπριοι, όπως εν ήταν Έλληνες. Εν έχουμε μια βαθύτερη ουσία μέσα μας που κατα τζιαιρούς ξεχάννουμε την τζιαι κάποτε συνειδητοποιούμε το. Έχουμε εθνική (=πολιτισμική) ταυτότητα την οποία διαμορφώνουμε. Αν τότε επιστεύκαν οι ελληνόφωνοι κάτοικοι της Κύπρου ότι ήταν ΕΕλληνες πρώτ' απ' όλα, τότε ήταν Έλληνες. Αν το πιστεύκουν σήμερα, τότε είναι τζιαι σήμερα. Μια τζαι μοναδική κυπριακή τατότητα εν μύθος, όπως είναι τζιαι η ελληνικότητα.

 
At 31 March, 2007 21:06, Blogger Sceptic Anonymous said...

@Ανώνυμε8:34 Δες CAB 128/32, CC 8 (58), 22 January 1958, Minute 5, το οποίο βρίσκεται στα Βρετανικά αρχεία. Είναι τα πρακτικά του Υπουργικού Συμβουλίου τούτα.

Συγκεκριμένα λέει:

The following points were made:-
a) The Turkish Government had objected to the Governor of Cyprus visiting Ankara for discussions if he also intended to visit Athens. Nevertheless, it would be desirable for the Governor to take part in the discussions at Ankara and the Foreign Secretary should make renewed efforts to this end.
b) The discussions should be so conducted as not to exclude the possibility of partitioning the Island, if necessary, at an earlier point than was envisaged, as a hypothesis, in our latest proposals. If terrorism broke out again in Cyprus, we could not afford indefinitely to devote military resources to its repression.

Με άλλα λόγια αν τα πράγματα ήταν να δυσκολέψουν και άλλο υπήρχε σκέψη να μοιράσουν το νησί και να φύγουν.

Επίσης δες και τούτο στα Βρετανικά Αρχεία.

PREM 11/2262, From Fοreign Office to Athens, telegram no. 622, June 7, 1958

[instructions to the ambassador to seek an interview with the Greek PM to discuss the details of the Macmillan plan]
Meanwhile we hope that they would use their influence to prevent any further violence by members of the Greek community in Cyprus. Continued violence can only lead to a disastrous explosion in Cyprus the effects of which may not be confined to the island itself. [ed- threat of international war?]
[Britain’s intentions in Cyprus is ] ‘to share the sovereignty of the island with their Turkish and Greek allies as their contribution to a lasting settlement.
On the other hand, if the plan is not accepted and carried out, partition with all its attendant risks may well become the only alternative. [ed- veiled threat once more, plus the bogey man of partition. Thus EOKA action would lead to partition, Britain would pull a Palestine and invite Turkey and Greece to divide Cyprus.]

Ότι είναι σε παρένθεση είναι δικό μου σχόλιο. Βασικά η Βρετανία είπε της Ελλάδας η δέχεστε το σχέδιο Μακμίλλαν ή διχοτόμηση. Το σχέδιο Μακμίλλαν ήταν μια "μεταφυσική" διχοτόμηση όπως είπε και ο Μακμίλλαν ο ίδιος, μην με βάλεις να το γυρεύκω τωρά. Συνεπώς το γεγονός ότι η ΕΟΚΑ αντιστάθηκε στο σχέδιο Μακμίλλαν δεν λέει τίποτα γιατί στην ουσία έφερνε την διχοτόμηση πιο κοντά.

Το πρόβλημα με την ΕΟΚΑ δεν ήταν ο αγώνας ο ίδιος, αλλά η ανυπακοή του Γρίβα να συμμορφωθεί με τις ενδείξεις της Αθήνας και του Μακαρίου και ήθελε να συνεχίσει τον αγώνα ενώ τα πράγματα πήγαιναν από το κακό στο χειρότερο. Σε έτσι εγχειρήματα ο ρεαλισμός πρέπει να παραμερίζει την ρομαντικότητα του σκοπού της ένωσης.

Ατέ κανεί γιατί τωρά η μισή Κύπρος εν να νομίζει ότι εν έχω ζωή και κάθουμαι ούλη μέρα πάνω που το μπλογκ της Δρακούνας.

Σόρρυ Δρακούνα που σου έκαμα κατάληψη.

 
At 31 March, 2007 21:33, Blogger Demetris said...

I politiki twn agglwn en allaxe MONO gia tin Kypro. Cut the naval gazing. Me tin ptwsi tou Antonaki tou Eden meta to Suez, tin mini krisi twn syntiritikwn axiwn pou mehri tote ekratousan vasika tin idea tou Inwmenou Vasileiou ws Vasileiou zwntani, tin anergia sta ypsi, ti rixi stis sheseis UK / USA jai tin anodo tou Macmillan stin prwthypourgia to 1957 ta pramata allaxan kata koro. Apla paradeigmata: One Nation Democracy (ena eidos koinwnikou syntiritismou me kentrodexies apokliseis, kati pou mashete na xanaferei pisw ws conservative value, nakkon tropopoiimeno logw enviroment jai o Cameron), speeding up decolonisation in Africa, proetimasia kai aitisi gia entaxi stin EEC (tote), Agglo-Sovietikes synomilies eirinis(me ton Krushchev to 1959 - meta pou ton Mac epien stin mosha jai o Nixon btw).

Valte ta pramata se diethni -kai ohi monon topiko kai periferiako- plaisio. en eimaste to kentro tou kosmou. Oute synedrikao kentro den eimaste.

To oti fefkei o Harding, to oti yparhei to shedio macmillan -opws akrivws yparhei, mes tin afeleia tou, me pronies gia koinotites / communities ara kata kappoio tropo gia civil rights, estw jai ean i antilipsi tous den eishe shesi me tis politikes jai politismikes pragmatikotites TOTE as such- to oti i anexartisia irte to 1959 (vasika) ehoun na kamoun parapanw me to politiko klima stin Agglia jai genikotera ston Kosmo to 1955-59 (to 60 fkenei jai proedros o JFK) para me tin Eoka. Re dame eparetithike o leader tou House of Lords epeidi mia pou tis prwtes apofoaseis tou Macmillan san prwthypourgos itan na afisei to Makario elefthero!! Ma sovaromilate?


Period.

P.S. Psaxte tin synentefxi Makariou stin Barbara Castle. To 1958. Poia enosi? Independence. Self-Goverment even. 11 hronia meta tin diaskeptiki. 11!!!!!!

 
At 01 April, 2007 00:13, Blogger Greg Violetti said...

Επέτειος ξιεπέτειος ξεχάστε τα παλιά και να δούμε τι να κάμουμε τώρα. Εν υπάρχει λόγος να τα σκαλίζουμε, αφού ο καθένας έχει την δική του άποψη και αποφεύγουμε να δούμε τα γεγονότα όπως έγιναν. Μακάρι να βάλουμε νου, ούλλοι μας.

 
At 01 April, 2007 19:46, Blogger the Idiot Mouflon said...

Τζείνο που εν εκατάλαβα ποτές είναι γιατί κανένας δεν θυμάται πως τον καιρό που ΕΝΟΠΛΑ ζητούσαμε Ένωση (55-59)... η Ελλάδα (η χώρα με την οποία θέλαμε να ενωθούμε) ήταν προτεκτοράτο των Αμερικανών και των Βρεττανών (αυτών που θέλαμε να αποτινάξουμε).

Ναι, κρίνουμε εκ των υστέρων μα τούτη η κουζουλάδα παραείναι βαρετή. Εσείς ποια εξήγηση δίνεται; Εκτός και αν κρίνετε την τότε Ελλάδα ως πραγματικά αυτόνομη χώρα.

 
At 02 April, 2007 08:54, Blogger drakouna said...

Ευχαριστώ όλους για τα σχόλια σας, ανώνυμα και επώνυμα.

Σκοπός μου δεν ήταν να κάτσω να αντιγράψω 3 βιβλία για την περίοδο εκείνη. Από τα σχόλια φαίνεστε όλοι αρκετά διαβασμένοι άρα υποθέτω ανοίξατε 2-3 βιβλία πριν σχολιάσετε.

Θέλω και εγώ να ζω σε μια χώρα που δεν έχει κάνει πόλεμο τα τελευταία 200 χρόνια, και στις πλατείες έχει δέντρα αντί αγάλματα, και τα ονόματα των οδών δεν είναι πεθαμένοι αγωνιστές και πολιτικοί αμφιβόλου ηθικής και ικανότητας.

Έλα όμως που η Κύπρος δεν είναι έτσι. Εφόσον κατοικώ εδώ, έχω κάθε δικαίωμα να σχολιάζω την κατάσταση και πως διαμορφώθηκε τα τελευταία 50 χρόνια. Ειδικά όταν αυτή η κατάσταση με επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό.

 
At 03 April, 2007 02:21, Blogger Aceras Anthropophorum said...

Δρακούνα δεν είπα ότι δεν έχεις δικαίωμα να σχολιάζεις. Έχεις και παραέχεις. Αντίθετα, εγώ είπα ότι με τον τρόπο που εσύ περιπέζεις την κατάσταση, οδηγείς τα πράγματα προς την κατεύθυνση που ονειρεύεσαι, με δεντρά στα πάρκα αντί για αγάλματα.

Μια νέα ιστορία από κάπου πρέπει να αρχίσει. Τα δικά σου τα κείμενα είναι μια πολλά καλή αρχή. Είναι το καλύτερο αντίδοτο για τες φιλαρμονικές και τες σημαιούλες στους δρόμους.

 
At 04 February, 2010 10:28, Anonymous antonic said...

ekatcec-tziai-ekamec-ena-mplog-tziai-oti-malakia-cou-ekatebike-cto-mialo-egrapcec-tin

 

Post a Comment

<< Home


ΠΡΟΣΟΧΗ: Το blog βλάπτει σοβαρά την υγεία όλων όσων δεν διαθέτουν χιούμορ.